Ekspediitori funktsioon on organiseerida kliendi nimel kaubaveo kõige tõhusama kulude ja aja osas viisiga. Klient (kaubaomanik, ekspediitor või liiniagent) omab garantii, et ebaõigse kohustuse mittetäitmise juhul ekspediitor on võimeline hüvitada tekitatud kahju.

Ekspediitori vastutus koosneb kahest „plokist“: vastutus oma vigade eest ja vastutus tekitatud kahju eest, põhjustatud alltöövõtjate poolt. Reeglina, klient ei soovi uurida kogu transpordiketti tegelikku süüdlase otsides. Kahju hüvitamiseks ta viitab sellele, kellega on sõlmitud leping, ehk siis ekspedeerijale. Selleks on oluline, et ekspediitor vormistaks vastutuskindlustust kauba kahjustuse või kaotsimineku vastu, või muude juhtumite vastu, mis võivad tekkida vedamise ajal.

Ekspediitori vastutuskindlustus on suunatud vastu ekspediitori pretensioone, esitatud kliendi või muu isiku poolt, kes on saanud kannatada ekspediitori tegevuse tõttu.

Seega ekspediitori vastutuskindlustuse otstarbekus koosneb järgmistest teguritest:

  • võimalusest kaitsta oma käibekapitali ja ettenägematute kulude planeerimine – majandusaspekt
  • usuldusväärsuse ja ekspediitori „kvaliteedisertifikaadi“ tagamine – kaubandus ja maineaspekt
  • ligipääs nõustamise, juriidiliste, hindajate, agentide ja muude kindlustuvõtja ressursidele teenuseaspekt.

Vastutuskindlustus ei asenda veosekindlustuse. Eriti kui tegemist on kallide kaupadega. Ekspediitori vastutus on tavaliselt madalam kui kaotatud või kahjustatud kauba maksumus, kuna kõik nõuded, reeglina, lahendatakse ekspediitori ja nõude esitaja vahel läbirääkimiste teel, kusjuures viimasele peab tõendama mitte ainult kaotuse suurus, vaid ka ekspediitori süü. Lisaks, ekspedeerijad piiravad oma vastutust, mis peegeldab nende rolli kaubaveo protsessis. Seoses sellega, tuleb alati soovitada kindlustada kauba selleks, et tagada kauba väärtuse täieliku hüvitamise garantiid, vigastuse või varguse korral.

Oleme abiks teie jaoks parima kindlustuse valikus ja sõlmimisel.